Nieuwsbrief Happy Life Store no. 3 10-05-24
Happy Life Nieuwsbrief no. 3 10-05-24
Flexwerken
Een voordeel van je eigen bedrijf hebben, vnl. online, is dat je zelf kunt bepalen waar je werkt. Desalniettemin gaat mijn voorkeur meestal toch wel uit naar mijn eigen kantoor thuis ( de woonkamer đ ). Maar afgelopen week zag ik taken in mijn agenda staan waarvan ik dacht: Die kan ik ook wel eens ergens anders doen. En zo startte mijn zoektocht naar een andere werkplek. Voor de afwisseling. Kan nooit kwaad. Zeker niet voor een enneagram 5 type die toch wel ( soms te ) erg gesteld is op dat alles min of meer hetzelfde gaat altijd. Wat tot de vraag leidt waarom ik dan in hemelsnaam met dit bedrijf gestart ben, waarbij de werkzaamheden verre van voorspelbaar en regelmatig zijnâŠ..zie daarvoor mijn blogpost https://happylifestore.nl/het-verhaal-achter-de-happy-life-store-mei-2023/. Ik zal hem zelf ook nog eens nalezen. En een update erbij doen, want het is nu exact een jaar geleden dat ik dat schreef.
Dus vandaag zit ik hier:
     Â
Ofwel helemaal bovenin een tot boekenwinkel verbouwde kerk. Op de bovenste verdieping zijn een aantal tafels neergezet waar mensen rustig kunnen werken of studderen.
The obstacle is the way
Meestal duurt het âs morgens minstens een halfuur voordat ik aan mijn taken in mijn agenda kan beginnen. Er is altijd wel IETS wat de eerste onmiddelijke aandacht vraag. Hoe ik mijn best ook doe om dat te voorkomen. Zo wil nu het geval dat er 2 weken geleden een pakket op een of andere magische wijze zoek is geraakt:
Klant: âPakket is niet geleverdâ.
PostNL Track & Trace: : âPakket is wel geleverdâ.
Dus ja, wat moet je dan. Juist. Een onderzoek laten starten. Dus onderzoek aangevraagd bij PostNL. Krijg 7 dagen later eindelijk bericht: Het fulfilmentcentrum waar je je labels print, moet de aanvraag doen voor zoân onderzoek. Ok, daar ontstaat al enige verwarring mbt. semantics of hoe heet het. Het fulfilmentcentrum ben ik nl. zelf. Ik doe de âfulfilmentâ, de levering van de goederen, maaarrrâŠik print niet de labels. Zucht…ik wil verdorie gewoon door met mijn taken đ Maar goed, even diep ademhalen en uitvogelen hoe we dit nu weer moeten oplossen. Ik heb het boek âThe obstacle is the wayâ nooit gelezen, maar volgens mij gaat dat zo ongeveer over dit soort dingen: een weg vol obstakels. Of is het toch iets anders. Enfin, waar waren we, oh ja in de kerk een nieuwsbrief tikken. Dus ik bellen naar postnl om de situatie voor te leggen en blijkt dat ik toch bij de labelprovider moet zijn. Die hebben vervolgens geen telefoon of mail, maar werken alleen met âticketsâ die je via hun site moet invullen. Dat ging voorheen best goed, antwoord binnen 24 uur, maar nu na 3 dagen nog niets en inmiddels zijn we 1,5 week verder, en wordt het toch wel zo eens tijd om de klant te informeren over de stand van zaken. Dus dat vanmorgen gedaanâŠvoor de taken die eigenlijk gedaan moeten worden. Just another day, to be continued…