Hoog en droog: De voordelen van onze nieuwe droogrek inklapbaar
Hoog en droog: De voordelen van onze nieuwe droogrek inklapbaar
Ik schreef er al over in mijn eerste nieuwsbrief, die binnenkort online komt. Het was geen bewuste keuze om nog een andere variant droogrek inklapbaar aan te bieden. Bij aankomst van de torens in Nederland bleek dat er iets mis was met de lengte van de hoofdbuizen. Daardoor is de nieuwe batch droogtorens 190 cm hoog ipv 178 cm. Zie het zo: Omdat de prijs gelijk blijft, krijg je er gratis 12 cm bij 😉
Op zich is dit verder geen probleem. Je krijgt er gratis wat droogruimte bij, het wordt nog minder bukken bij het ophangen ( dat was al niet of nauwelijks zo, maar ja, Nederlanders behoren wel tot het langste volk ter wereld ), en de luchtcirculatie wordt nog iets verbeterd.
Groot of klein droogrek. Dat is de vraag.
Als ik goed geteld heb, is dit de vierde batch, en ik dacht dat alles nu wel goed zou zijn. Dat alle onderdelen, en alle juíste onderdelen, in de doos zouden zitten. Maar ik had toch wel zo mijn twijfels, omdat er totnutoe altijd toch wel iets mankeerde.
Dus ik maak de eerste doos open ter controle, en zie!
Alles is bijijijna in orde…….zucht. Een vloek ontsnapt mijn mond als ik zie dat er ipv. 2 lange, 2 middellange en 2 kleine hoofdbuizen, er 4 middellange en 2 kleine zijn. Ik bons mijn hoofd tegen de muur en blijf zo een paar minuten staan, wat moet ik hier nou weer mee doen (Een typische dag voor een ondernemer, iig voor mij wel ;)).
2 maten droogtorens
Dus ik ga naar de Alibaba chat en leg de kwestie voor. Oeps, ze hadden verkeerd gekeken…
Toen bedacht ik me opeens dat het ipv een ramp misschien juist een opportunity was! Ten eerste had ik nog een hele doos middellange buizen op voorraad liggen, dus de eerste 30 torens zat ik sowieso goed. Maar nu heb ik gewoon 2 droogtorens van verschillende lengte, ofwel in feite een nieuw product! Deze toren is dan 190 cm hoog ipv 178 cm. Is dat erg? Misschien doet deze het juist wel beter plus het geeft extra zichtbaarheid voor mijn droogtorens op Bol.
Conclusie
Het lijkt erop dat elke nieuwe droogtoren zending een verrassing met zich meebrengt, maar zoals het spreekwoord zegt, “Als het leven je citroenen geeft, maak er dan limonade van.” En dat is precies wat ik van plan ben te doen. Deze onverwachte droogtoren variatie opent de deur naar nieuwe mogelijkheden. Met een beetje creativiteit kan ik deze uitdaging omzetten in een kans om mijn assortiment te diversifiëren en me zo te onderscheiden op de markt. Niet alleen kan ik nu mijn klanten meer keuze bieden, maar het kan ook leiden tot een verhoogde zichtbaarheid en interesse op platforms zoals Bol.com. Soms zijn het juist deze onvoorziene wendingen die ons als ondernemers uitdagen om buiten de gebaande paden te denken en nieuwe kansen te omarmen.